De Veluwe… Moeder dochter weekend… Deel 2 (Zandsculpturen, Paardrijden, Uiteten)

Vanmorgen zijn we heerlijk opgestaan. Het was heerlijk weer! Om 8.45 uur zaten we aan het ontbijt aan onze picknicktafel met uitzicht op de geitjes. Het is al 18 graden. We hoeven pas 13.30 op de manege te zijn dus eerst gaan we nog wat anders leuks doen. On 9.30 reden we naar Garderen. Waar

We hoeven pas 13.30 op de manege te zijn dus eerst gaan we nog wat anders leuks doen. On 9.30 reden we naar Garderen. Waar we de Zandsculpturen gaan bekijken. Natuurlijk was het centrum van Garderen afgesloten voor een of ander evenement. Dus het was even puzzelen welke boerenweggetjes we moesten nemen om om het centrum heen te rijden. Ach zo zien we wel wat.

Eenmaal aangekomen bij de Zandsculpturen was het nog lekker rustig. We kochten onze tickets bij de kassa en liepen verder. Mijn allereerste indruk was hmmmm. Sculpturen van allemaal kunstenaars zoals Rembrandt. Maar later werden hun kunstwerken ook in zand afgebeeld. Het was echt wel heel mooi om te zien.

Het tweede deel waren sculpturen gebaseerd op spreuken. Mikayla kreeg een puzzel formulier mee waar we de juiste letters van de sculpturen bij de juiste spreuk moesten schrijven. Dit was echt super leuk en leerzaam!! Wie weet winnen we nog een leuke prijs…

Daarnaast zit nog een beeldentuin met allemaal betonnen beelden. En beelden gezaagd uit hout. Dit is ook zeker de moeite waard om even te bekijken. Mikayla heeft nog even gesprongen op de trampoline in de speeltuin. Het restaurant sloegen we over, want we hebben geen tijd om uitgebreid te lunchen.

Dat we rond 12.00 uur terug naar de auto liepen was het een stuk drukker. Er was net een bus aangekomen met bejaarden mensen. Sommigen in rolstoelen. Zegt een lieve bejaarde mevrouw tegen haar man in rolstoel: “vindt je het leuk dat we op vakantie zijn?”. Daarbij pakt de vrouw liefdevol zijn arm vast. Haar man is blijkbaar slechthorend en roept: “je hebt koude handen”. Waarop de vrouw hem los laat en de vraag nog eens herhaald in zijn oor. Ze kijkt me aan en ik slik een brok in mijn keel weg. Wat hoop ik toch dat Remco en ik ook zo liefdevol en ondernemend oud mogen worden!!!

Terug in Ermelo even een supermarkt opgezocht voor een ontbijtje voor morgenochtend. En een snelle lunch. Ik een salade met kip en appel. En Mikayla wilde yoghurt met creusli. Snel even omkleden en hup daar gaan we dan eindelijk!! Het enthousiasme is van het gezicht van Mikayla af te lezen.

Het is maar 5 minuten rijden met de auto. Ja ik weet het. We hadden het kunnen lopen, maar je spullen in de auto kunnen laten tijdens de rit is wel erg fijn.

Linda (onze gids/begeleidster) ontvangt ons super hartelijk: “Hey jullie zijn hier eerder geweest!”. Klopt! Wat super leuk dat ze ons nog herkent😍. Ze vertelt dat Mikayla weer op Jakoba mag net als vorig jaar. Jakoba is al 30 jaar en gaat af en toe nog eens mee met een ritje. Verder doet hij stap/draf lesjes, want hij is al een beetje met pensioen. Ik krijg dit keer een Fries paard mee: Ninja. Dit jaar hoeven we niet in de bak te laten zien hoe goed we kunnen rijden. We vertrekken een kwartier eerder als dat we gepland staan.

Het voelt weer heerlijk om op een paard te zitten. Ninja is super braaf. Mikayla op Jacoba zie ik genieten en Linda kletst gezellig over de manege en alle paarden. Het weer kon gewoon niet beter. Licht bewolkt. 22 graden. En geen wind. Ideaal voor een buitenrit. We konden lekkere stukken draven. 4x een gallopje gedaan. Genoten van de hei, het bos, de mensen met hun honden en de vogels. Mikayla was een beetje aan het uitsloven. Ze reed met 1 hand aan de teugels en haar andere hand alsof een cowboy was op een rodeopaard. Gelukkig is Jakoba de makste pony die er is. Ook heeft ze stukkies voorop mogen rijden. Dan zag je haar toch trots zijn! Na 1.45 uur kwam ik stijf van mn paard af. Oef een jaar niet rijden en ook even niet sporten doet me niet zo goed. Dit zal ik morgen wel voelen, maar jeetje wat hebben we genoten!!!

Nadat we de paarden hebben verzorgd en op het land hebben gezet bedanken we Linda en rijden we terug naar de camping. Heerlijk even douchen en chillen. Een meisje komt Mikayla ophalen. Ze vraagt of ze mee mag BBQen. Ik vertel dat we strakjes willen uiteten samen. “Oh zegt ze dan is restaurant T-Rex heel erg lekker”! Na even Googlen heb ik meteen maar gereserveerd.

Rond 18.00 zaten we in het restaurant. Superleuke tent met echt heel vriendelijk personeel!!! Mikayla kreeg een placemat tevens kleurplaat met wascokrijtjes. We hebben heerlijk gegeten en boter kaas en eieren gespeeld 😁. We hadden geen ruimte meer voor een toetje. We besloten op de camping nog wel wat lekkers te nemen.

Na het eten terug gereden naar de camping. Mikayla wilde nog even spelen. Maar uiteindelijk was ze er klaar mee en zocht ze mij weer op. Toen zijn we nog even een stukje gaan wandelen om van de zonsondergang te genieten. Onderweg zagen we heel veel leuke dingen. Dieren maar ook oude Landbouwwerktuigen.

Later bij ons knusse hutje nog buiten gezellig zitten kletsen en een paar shippies gegeten. Om 22.30 uur vroeg Mikayla zelf of ze naar bed mocht. Slaap lekker allemaal!!