Vakantie Luxemburg 2018 deel 2 (Echternach)

Een hele goede morgen… Hier zit ik dan ’s morgens om 6.00 uur met een prachtige zonsopkomst en geloei van koeien in de verte. Jeetje wat heb ik slecht geslapen, maar de rest slaapt gelukkig nog. Wat een dag gisteren zeg! Onvoorbereid op vakantie gaan neemt toch wel het eea met zich mee. Een hoop

Wat een dag gisteren zeg! Onvoorbereid op vakantie gaan neemt toch wel het eea met zich mee. Een hoop discussies en snel kunnen schakelen haha

Het begon al met opstaan. We hadden keurig de wekker om 7.15 uur gezet met de gedachten rustig op te staan en rond 9.00 uur vertrekken. Maar Mikayla dacht hier anders over. Ze slaapt de hele vakantie al uit tot gemiddeld 9.30 uur. Maar nu stond ze om 6.30 uur al naast me bed: “mama ik heb honger” ZUCHT! “Ook goeiemorgen lieverd(dikke knuffel). Ga maar alvast een broodje eten”. Ok, dan maar alvast gaan douchen en de laatste spullen inpakken. Kids waren hyper en zaten om 8.00 uur al met gordel om in de auto. Ivm files hebben we nog iets kunnen rekken, maar om 8.30 uur reden we dan echt weg!

De heen reis was echt heel relaxed… Onderweg een paar keer gestopt. Wat fruit gegeten en gedronken. Weinig files en maar 1 omleiding. Rond 13.30 uur reden we Echternach binnen. Hier zijn we gestopt. We hadden HONGERRR. Dus op zoek naar een lekker broodje. Maar we belanden in de grote kerk: “St. Willibrordbasiliek

Echt wel een hele mooie kerk!! Veel te zien. Kinderen mochten een kaarsje aansteken. Hebben in het gastenboek geschreven. En we hebben de tombe van St. Willibrord bekeken.

De stemming werd ondertussen wat minder, want onze buiken begonnen aardig te protesteren. Het eerste terras in de schaduw zijn we neergeploft. Natuurlijk weer een terras met weinig eten. Alleen pizza’s of tosti. Aangezien het al 14.30 uur is, maar een tosti besteld met oog op het avondeten. Gelukkig hadden ze wel cocktails. Dat maakt weer veel goed haha. Na nog wat de toerist te hebben uitgehangen en veel foto’s rijker reden we rond 15.45 uur weg om een camping te zoeken.

Man man man dat viel duidelijk even tegen! Op Google Maps de campings in de buurt van Mullerthal opgezocht. Van de eerste 4 campings waren de recepties al dicht. De kinderen werden onrustig en de irritatie liep op. Remco zegt: zoek op booking.com maar een kamer.

Er was nog 1 camping in buurt: “Camping Relax”. Die toch maar even proberen voordat we een hoop geld gaan uitgeven. We zouden tenslotte gaan kamperen. Van deze camping was de receptie gelukkig wel open. Een hele aardige vrouw hielp ons. Daarna mochten we zelf een plekje uitzoeken. Er waren maar een paar kleine kampeervelden. Het grootste deel van de camping zijn stacaravans.

Nou Relaxed is het zeker. We staan als enige op het veld vlakbij het sanitair. Deze is overigens wel heel netjes! En vlakbij een mooie speeltuin waar de kinderen meteen spelen met andere kinderen. Mikayla en Giovan mochten hun pop-up tent neerzetten. Geweldig natuurlijk… omhoog gooien en hij staat. Blijken er helemaal geen 2 slaapmatjes naast elkaar te kunnen in dit tentje. Er staat toch duidelijk op de verpakking dat het een 2persoons tent is. Gelukkig is onze eigen tent een 3persoons tent. Met als gevolg dat ik met de kids in 1 tent slaap en Remco alleen in het legertentje 🤣 we hebben nog een kleine iglo tent mee dus die zullen we maar opzetten als we naar een andere camping gaan…

Nog een paar andere tegenvallers. We hebben een hele mooie ruime koelbox mee op stroom. Nu hebben we wel de stekker voor in de auto. Maar we hebben niet de gewone stekker mee. Ook is Remco de gasfles vergeten voor de skottelbrei. Dat wordt verplicht uit eten straks. Heel vervelend 😜

Dat we klaar waren met opzetten van de tenten om 19.15 uur toch nog maar even een supermarkt opgezocht in Larochette. Leuk dorpje. Hier ook meteen heerlijk gegeten op een gezellig terras. Rond 22.00 uur waren we weer terug op de camping. Kinderen in bed gestopt. Remco en ik de dag nog even doorgekletst buiten onder het genot van een bacardi- cola. Gelukkig kunnen we nu weer lachen om alle kleine irritaties en kleine tegenvallers van vandaag😁😍 Gelukkig hebben we ook al veel mooie dingen gezien…

De anderen zijn inmiddels ook wakker. Ben benieuwd wat de dag ons vandaag zal brengen… hopen dat we een gasfles kunnen regelen en een stekker voor onze koelbox!