Vakantie Luxemburg 2018 deel 3 (Fort Beaufort en Schiessentumpel)

Vakantie Luxemburg  2018 deel 3 (Fort Beaufort en Schiessentumpel)

Jaja zoals je hebt kunnen lezen begon onze 2e dag van deze vakantie goed. Ondanks een beroerde nacht was de zons opkomst om 6.00 uur prachtig. Het beloofd een mooie warme dag te worden. Remco heeft lekkere verse broodjes gehaald in het dorpje Beaufort. Hier is ook een camping winkel. Yeahhh met een beetje mazzel

Remco heeft lekkere verse broodjes gehaald in het dorpje Beaufort. Hier is ook een camping winkel. Yeahhh met een beetje mazzel hebben we straks een gasfles en een stekker voor onze koelbox😉

Ondertussen wordt ik aangesproken door een gozer. Denken we deze vakantie echt met ons viertjes te zijn, helemaal alleen op dit kampeerveld, maar nee hoor weer niet gelukt! Hij slaapt met zijn vrouw en 2 meiden van de leeftijd van Mikayla en Giovan schuin achter ons in een stacaravan. Ze komen uit Purmerend en zijn gisteravond laat aangekomen. Hij kletst de oren van me kop en sluit af met: “anders doen we vanavond toch gezellig een borreltje?!!”

We hebben heerlijk op ons gemak zitten ontbijten. Nou ja Remco en ik dan, want Mikayla en Giovan wilden alweer snel spelen met de andere kinderen en kijken of vandaag het zwembad open gaat. Helaas hebben zij niet zoveel mazzel. Het zwembad gaat pas open in het hoogseizoen.

We vonden 12.00 uur wel een mooie tijd om naar Beaufort te rijden. Nog geen 10 minuten later staan we voor de camping winkel. En jawel…. Natuurlijk gesloten!!! Dat is even balen. Maar na even zoeken vonden we het bordje met de openingstijden en die vertelde ons dat de winkel om 14.00 open gaat. Gelukkig!

Dat wordt alleen onze plannen weer even omgooien. Gelukkig zijn we heel flexibel 😆 en zijn we het fort van Beaufort eerst gaan bekijken. Dat is wel een hele mooie Ruïne zeg. Veel kamers waar we in konden. De kinderen gingen helemaal op in de verhalen. Helemaal in de folterkamer waar er een paar martelwerktuigen staan. We hebben geprobeerd om Giovan zover te krijgen om op de spijkerbank te gaan leggen, maar die werd al panisch bij de gedachten 🤣 “Het is maar goed dat we niet meer in die tijd leven”, zegt Mikayla met rillingen over haar rug als ze de plaatjes bekijkt van het martelen.

We hebben echt geluk dat het zo rustig is! Hierdoor kon ik hele mooie foto’s maken zonder dat er vreemde mensen op de foto staan. Nadat we alles hadden bekeken mochten Remco en ik nog likeuren proeven uit de streek. PROOST! Maar wat een bocht zeg haha. Toch heeft Remco een klein flesje gekocht omdat de flesjes er zo mooi uitzien. “Ach we mengen het wel met 7-up dan is het net cassis!” 😉 Tuurlijk…

We hebben nog wat tijd over. Met een lekkere appel in onze handen lopen we langs het fort zo de natuur in op houten flonders. We bekijken beestjes in een soort van waterput die zo goed als droog staat. Er komt een klein watervalletje uit een soort leiding. Kortom wij vermaken ons wel.

Om 14.00 uur is de camping winkel dan eindelijk open… De eigenaar spreekt Nederlands en we zijn zo geholpen. Staan we nog met een man te praten. Die woont in Limburg in het plaatsje Schin op Geul. En jawel… die kon weer vrienden van ons die daar een aantal jaren terug een Hotel hebben gehad. Hij had het over dat kleine meisje. Nou onze lieve Kim is niet zo klein meer hè Michel en Jolanda?!🤣 Wat is de wereld toch klein.

Omdat het morgen hemelvaartsdag is zijn de winkels morgen dicht. De supermarkt zit naast de camping winkel dus meteen maar even boodschappen gedaan. Dit eerst terug gebracht naar de camping. Snel even een broodje gegeten en weer op pad.

Eindelijk reden we naar de watervallen de “Schiessentumpel”. Nog geen 10 minuten rijden. De parkeerplaats is een halve kilometer verderop, maar er is een mooi pad langs de rotsen en het beekje waar de kinderen en Remco heerlijk kunnen klimmen en klauteren… Natuurlijk moet er ook over de stenen worden geklommen in het water. En je raad het al! Mikayla glijdt uit. 1 doorweekte schoen. Giovan stapt gewoon mis en staat met 2 sneakers onder water. Hij trok zo’n hoofd dat we onze lachen niet konden inhouden!!!

Eenmaal bij de watervallen zelf aangekomen is er voor mij een tegenvaller. Er is een stuk afgesloten waardoor je de watervallen niet vanuit een laag standpunt kan fotograferen. Maar gelukkig heeft Remco overal schijt aan. En via een omweg staat hij, samen met de kinderen, gewoon onder aan de watervallen en maakt hij mijn foto’s 😍. Het zijn kleine watervallen maar met het houten bruggetje erboven is het een sprookje!!!

Terug konden we langs de weg lopen of weer via het klim en klauterpad. De kinderen kiezen enthousiast voor het laatste. Giovan is overmoedig geworden en wil op een hoge rots klimmen in het water. Remco waarschuwde hem nog, maar hij glijdt weg en beland bijna met zijn billen in het water. Ik lag helemaal in een deuk. Giovan huilen… Niet eens door de val zelf, maar zijn arm kwam in het water om te voorkomen dat hij helemaal in het water zou vallen en nu is zijn horloge nat. Hij is zo trots op zijn horloge en wil net als papa en mama ooit een waterdichte…

Terug op de camping is het tijd om te chillen. De kinderen zijn alweer druk in de speeltuin met de anderen. Het werd bewolkt. Remco keek op buienradar en er was kans op regen rond 20.00 uur. Dat werd dus op tijd BBQen. En wat was het lekker!!!

Na het eten opruimen, afwassen en douchen. Door de bewolking was de zonsondergang nog best wel mooi! De kinderen waren nog steeds druk in de speeltuin. En wij zijn nogmaals gevraagd om even wat te komen drinken. Tsja dan moet het maar he😋 en zo hebben we tot 24.00 uur gezellig gezeten met de buren… tijd om naar bed te gaan. SLAAP LEKKER!