Onze Vakantie in Frankrijk 2018

Hoi allemaal, I know, ik heb al een lange tijd niks van me laten horen. Buiten het feit dat het bereik in Frankrijk zo slecht was liep het gewoon allemaal even anders. Ik ben nog nooit zo toe geweest aan een zomervakantie als deze. Dat kwam doordat er weer een aantal vervelende dingen voor de

Hoi allemaal,

Ik ben nog nooit zo toe geweest aan een zomervakantie als deze. Dat kwam doordat er weer een aantal vervelende dingen voor de vakantie was gebeurt met de kinderen van Remco. Te lang verhaal om het te vertellen. Maar het komt erop neer dat ze niet meer komen. En dat hele gebeuren en hoe alles is gegaan heeft zo ontzettend veel energie gekost. Ik was gewoon op. Leeg! Ik vergat van alles. Zo vergat ik 4x de gitaarlessen van Mikayla en Giovan. Kreeg ik weer een appje van hun leraar. En dat is helemaal niks voor mij! Dus ja dat we eindelijk vakantie hadden en we op weg waren naar Frankrijk gingen de vlaggen uit. Dacht ik!

Omgeving:

Daar gingen we dan. Met zijn viertjes ipv met z’n zessen. De heenreis ging super. De kinderen klaagden niet over de lange reis. Er was zowaar geen strijd (met de 4 kinderen bij elkaar was er altijd strijd en spanningen). Er is geen ruzie geweest tussen de kinderen. Wat een opluchting!!! We waren echt, echt aan het genieten. De omgeving was prachtig. De hoge bergen, vergezichten, de kronkelende weggetjes en rotswanden. Onze tent was ook weer zo opgezet. De kinderen hielpen mee de haringen erin slaan voordat ze gingen zwemmen. Rcn Camping Les Collines de Castellane is echt een leuke camping!

Het zwembad:

Maar toen we gesetteld waren sloeg alles in als een bom. De vermoeidheid en de spanningen van het afgelopen half jaar kwamen eruit. Ik dacht dat ik erg goed ging met die burn-out, maar het tegendeel werd bewezen. Achteraf is dat ook logisch, want de trigger van de burn-out is nooit weggeweest. De eerste week op deze vakantie heb ik voor mijn gevoel weer van een afstand beleefd. Ik zag de mensen niet om me heen. Hoorde ook de verhalen niet. Ik sliep veel tussendoor. Onze uitstapjes waren heerlijk maar zo vermoeiend die eerste week. Je snapt nu wel dat die blogs schrijven gewoon even niet ging.

Tot na een dag of 5. Remco en ik zaten samen op het terras op de camping. En ik zeg tegen hem. Ik voel me niet zo fijn. En terwijl ik mijn gevoelens uitleg van de afgelopen dagen/maanden komen die tranen. En na ons gesprek was er eindelijk ruimte. De spanningen waren eindelijk een stuk minder

Daarna begon ik weer mezelf te worden. Het contact met mensen kwam weer terug en wat heb ik genoten! Naast ons stond een gezin met 2 kinderen waarvan hun dochter helemaal gek is op knutselen. Na onze eerste week met hun gingen ze al naar huis. We hebben hun vakantie afgesloten door gezamenlijk uit eten te gaan op het terras van de camping. Wat heb ik genoten en wat hebben we fijne gesprekken gehad met ze…

Buurtjes naar huis😥:

De laatste week was gewoon geweldig!!! Naast ons stonden nog 2 stellen met kinderen, waar we het super gezellig mee gehad hebben. Overdag ging ieder een beetje zijn eigen gang en savonds gezellig een borreltje met de verhalen van de dag. Wat hebben we gelachen en wat ontzettend veel positieve energie!!!

Maar nu even wat anders wat ik ook heel graag wil vertellen. Natuurlijk hebben we ook heel veel leuke dingen gedaan😍 Want daar gaat de vakantie natuurlijk om!

De eerste avond was er meteen een kleine circus op de camping. In eerste instantie wilden Remco en ik daar niet naar toe. Moe van de lange reis. Maar de kinderen wilden heel graag. Mikayla had de lama’s en de pony’s al gezien natuurlijk. En wat zijn we blij dat we zijn geweest. De lama’s waren super. Die mochten we aaien tijdens de show. De acrobaten zagen er geweldig uit en de clowns waren hilarisch!!! Goed begin van de vakantie toch!

Dag 2 zijn we gaan zwemmen bij het meer Lac De Castillon. Het eerste strandje is een kwartiertje rijden van de camping. Maar wij reden door en kwamen een strandje tegen met van die wipe-out kussens waar de kids heerlijk een uur hebben kunnen ravotten. Het was top daar.

Lac De Castillon:

Op zondag zijn we naar Monaco gereden. De weg door de bergen er naar toe was al fantastisch. Monaco zelf was ook super. Mooie haven met onwijs luxe schepen en auto’s. We keken onze ogen uit. En dan kom je ook weer tot het besef dat we deze luxe helemaal niet nodig hebben om gelukkig te zijn😉. We hebben een stukje over het circuit gereden. En wat gedronken in een formule1bar. Alles ingericht op de formule 1 met overal tv’s. Later zijn we nog even in de cactustuin “Jardin Exotique” geweest met een geweldig uitzicht over Monaco. We konden de zwembaden op de daken van de penthouses zien. We hebben hier ook een ijsje gegeten. We waren 12 euro kwijt voor 2 raketjes en 2 calippo’s. 3 euro per ijsje. Dit was een duur grapje en de kinderen hebben het er nu nog over😁

Monaco:

Maandag hadden we een rustig dagje op de camping. De kinderen vermaakten zich prima. En Remco en ik zaten elkaar soms aan te kijken: en nu?! Toch wel erg lekker deze fase dat je niet constant achter de kids aan moet rennen. Na het eten zijn we helemaal naar beneden van de camping gewandeld. Een stukje door het bos kwamen we bij een beekje. Hier bleek ergens een waterval te zijn. Dus hup waterschoenen aan en klimmen en klauteren stroom opwaards tot we inderdaad bij de waterval kwamen. We zagen onderweg van alles. Kikkers en Libellen ect. Onze eigen mini Canyoning. Het was echt leuk!!!

Waterval beneden bij de camping:

Dinsdag zijn we naar Lake ‘d Allos geweest. Een bergmeer die op natuurlijke wijze is ontstaan in een dal tussen allemaal bergen. Ook nu was de weg er naartoe weer schitterend. Bergen, valleien en watervallen. Vanaf de parkeerplaats moesten we 45 minuten omhoog wandelen over de berg heen. Dat was best zwaar, maar we hadden afleiding. Hier en daar zagen we van die grote marmotten die daar leven. Zelfs een paar spelende marmotten. Dat was echt leuk. Eenmaal over de berg heen kwam je bij een sprookjesmeer tussen de bergen met wat dennenbomen. We hebben met onze voeten in het meer gestaan en de visjes kwamen aan je voeten knabbelen. We hebben geen wellness meer nodig. Dat was een bijzondere ervaring. Je kan daar ook in 1 van de hutten slapen. En er is 1 blokhut waar we heerlijke sandwiches hebben gegeten!! Het is echt de moeite waard om naar deze plek toe te gaan…

Lake ‘d Allos:

Savonds was er een spooktocht op de camping. Voordat we smorgens vertrokken naar Lake ‘de Allos had Remco de kinderen daarvoor opgegeven. Er mocht maar 1 ouder mee en ik was de sjaak. Fijn zo’n held als ik ben. Maar wat bleek er gingen helemaal geen andere ouders mee! Remco had mij gewoon opgegeven als begeleidster van een groepje. Mikayla hield het op de camping al voor gezien toen ze kinderen hoorden gillen in het donkere bos. En ik heb met Giovan 7 kleuren bagger gescheten . Gelukkig hadden we een hele leuke lawaaierige groep, waardoor de schrikeffecten wat minder waren. Maar voor mij nooit meer haha

Spooktocht:

De 2 dagen erna zijn we lekker op de camping gebleven. Kinderen hadden veel vriendjes. En Remco en ik konden lekker uitrusten, samen even een balletje gooien in het zwembad of een cocktail drinken op het terras. Even bijkomen. Vrijdag zijn we wezen Canyoningen. En hier wil ik een aparte blog over schrijven, want dit was toch zo onwijs gaaf!!!

Zaterdag waren we eigenlijk moe van ons Canyoning avontuur, maar de dagen van onze vakantie begonnen te tellen. Dus toch maar de auto ingestapt op weg naar de kustplaats Saint-Maxime. Onderweg kwamen we een verlaten dorp tegen. Hier zijn we natuurlijk gestopt. Maar door alle verboden waarschuwingsborden en loslopende honden durfden we het dorp niet in te gaan. Het bleek militair terrein te zijn. In Saint-Maxime hebben we de ferry genomen naar Saint-Tropez. Dat is een beetje klein Monaco. Luxe en duur. We hebben wel hele lekkere dure en grote snoep gekocht😂. Dat mag wel in de vakantie. We waren om een soort ruïne heen gelopen en kwamen bij een hek. Door de warmte hadden we geen zin om helemaal terug te lopen en zijn we het hek over geklommen. Toen konden we de ruïne en museum van binnen bekijken. Later bleek dat we hadden moeten betalen. Oeps! Savonds met de ferry weer terug naar Saint-Maxime waar we nog heerlijk hebben gewandeld door de gezellige winkelstraatjes. En de dag afgesloten met een heerlijke hamburger daar op een terras.

Saint-Tropez:

Zondag voelden we ons wel uitgerust en zijn we de route de Verdon gaan rijden. Dit is echt een hele mooie route naar een groot meer. Boven de toppen van de bergen hebben we de gieren zien zweven. Aan het einde van deze route net voorbij het grote meer zijn we gestopt bij het dorpje Sainte-Marie. Hier is het geweldig. Met een klein kerkje op de berg waar we natuurlijk naartoe zijn geklommen. Superleuke kneuterige winkelstraatjes. En een waterval die dwars door het dorp de berg af stroomd met een behoorlijke snelheid. We hebben heerlijk gewandeld en een crepe gegeten. Daarna zijn we terug gereden naar het meer de Verdon. Dat we aankwamen begon het te regenen, maar we hebben evengoed heerlijk gezwommen!!!

Sainte-Marie en route de Verdon:

Bij de brug hebben we gezwommen⤴️:

Klein stukje waterval Sainte-Marie⤴️:

Maandag middag zijn we met 1 van onze buurtjes naar Lac De Castillon gereden. Dit keer wel naar het eerste strandje, waar we waterfietsen met een glijbaan hebben gehuurd. Ook Remco en ik zijn weer even kind geweest. Wat hebben we gelachen!!! Savonds zijn we met onze 2 buurtjes naast ons en alle kinderen gaan BBQen. Het was zoooo gezellig!!!

Zwemmen en bbqen:

Dinsdag nog lekker een rustdag op de camping. Een van de kids van een van de buurtjes was jarig. Natuurlijk hebben we gezongen en mochten we allemaal een taartje komen eten. Ook hebben we 1 van onze buurtjes uit moeten zwaaien. En wij zijn op woensdag vertrokken waar wij op onze beurt werden uitgezwaaid door onze andere buurtjes die nog een weekje bleven.

Kids (en wij) hebben het geweldig gehad:

Ik hoop dat jullie met deze blog toch weer een mooi beeld hebben gekregen van het stukje Franse Alpen in de omgeving van Castellane en de Verdon… Dit was een kleine greep uit onze vakantiefotos.