Vakantie 2018. Naar Frankrijk. Voorpret!!!

Jaja over 3 weken is het alweer zover. Wat is dit jaar toch onwijs snel gegaan, maar eigenlijk zijn we er allemaal wel aan toe. Helemaal met dit zomerse weer 😍 Vorig jaar waren we 2 weken naar Spanje en nog een weekje Frankrijk in de Ardeche. Spanje moesten we kwa recreatie alles zelf uitzoeken.

Vorig jaar waren we 2 weken naar Spanje en nog een weekje Frankrijk in de Ardeche. Spanje moesten we kwa recreatie alles zelf uitzoeken. Er was weinig informatie. Gelukkig had ik een hoop thuis opgezocht, waardoor we mooie baaien en zelfs een waterval hebben gezien. Er waren mensen die daar al 10 jaar kwamen en die wisten niet dat er een waterval in de buurt was. Dat is toch wat!!!

In Frankrijk stonden we op RCN Camping La Bastide. RCN staat voor Recreatie Centra Nederland. Het is een recreatie bedrijf met vestigingen in Nederland en Frankrijk. Op de parken wordt dan ook Nederlands gesproken. Dat vinden wij ideaal. Bij La Bastide was de service heel erg goed. Iedereen was vriendelijk! En er werden veel activiteiten georganiseerd. Onze kinderen hadden het geweldig bij het recreatieteam. Een leuk zwembad. En de camping lag aan de rivier de Ardeche waar heerlijk in gespeeld kon worden. En de omgeving was natuurlijk super mooi!!!

We raakten daar aan de praat met andere mensen en die vertelden ons dat ze elke keer een andere RCN Camping boekten. Dat jaar daarvoor waren ze in de Pyreneeën geweest. Volgens hun was het daar nog mooier dan in de Ardeche en zag je de gieren in de verte in de bergen zweven.

Aangezien wij ook erg van de bergen houden waren we om en dat we na deze vakantie thuis waren hebben we meteen gezocht op campings in Frankrijk. Wel een camping in de bergen!!! Na heel wat leeswerk en foto’s bekijken hebben we gekozen voor RCN Camping Les Collines de Castellane. Deze hebben we in oktober al geboekt. En afgelopen week kwamen we er pas achter dat we dus niet naar de Pyreneeën gaan, maar dat dit nog een stukje van de Alpen schijnt te zijn bij de grens van Italië 😅 OEPS! Waarschijnlijk dus geen rondzweven gieren voor ons dit jaar haha.

Maar jeetje wat zijn de plaatjes om te smullen!! De camping zelf heeft een heel mooi zwembad met glijbanen. En wat er allemaal te doen is in de omgeving is eigenlijk gewoon teveel voor twee weken vakantie.

Raften en Parapenten:

Er is een adventure park. Heerlijk klimmen tussen de bomen. We kunnen Rodelen, Raften en Parapenten. Dit hebben we allemaal nog nooit gedaan. Bungeejumpen slaan we maar lekker over🤣 Ook kunnen we Paardrijden. Maar wat ons het allerleukste lijkt is Canyoning. Wij hadden er nog nooit van gehoord. Maar je krijgt dus een wetsuite aan en een helm op. (Super charmant ook😅) en dan doen we een route door een kloof van een rivier (canyon) waar we door moeten wandelen, klimmen, springen, abseilen en glijden van natuurlijke glijbanen… hoe vet moet dit zijn!!!

Canyoning:

Verder in de buurt zijn er nog mooie en gezellige dorpjes. Mooie meren. Een waterval. Een grot met licht en geluidshow. Kortom aan de omgeving zal het echt niet liggen…

Jullie begrijpen nu vast wel dat we niet kunnen wachten om al deze leuke dingen zelf te gaan ervaren! Zijn jullie ook zo nieuwsgierig? Volg dan mee over 3 weken. En wie weet is zo’n vakantie ook wel wat voor jou😍

(Al deze foto’s komen van internet af. Van de RCN Camping Les Collines de Castellane)