Vakantie Luxemburg 2018 deel 4 (stad Luxemburg)

Vakantie Luxemburg  2018 deel 4 (stad Luxemburg)

Een heel vermoeiend dagje vandaag. We hebben ook helemaal niet zoveel gedaan. Dat we gisteravond bij de buurtjes zaten te kletsen zagen we het in de verte onweren. Giovan wilde dit keer alleen in het pop-up tentje slapen. Noem me maar erg, maar ik maakte me best wel zorgen om Giovan. Want dat we naar

Een heel vermoeiend dagje vandaag. We hebben ook helemaal niet zoveel gedaan.

Dat we gisteravond bij de buurtjes zaten te kletsen zagen we het in de verte onweren. Giovan wilde dit keer alleen in het pop-up tentje slapen. Noem me maar erg, maar ik maakte me best wel zorgen om Giovan. Want dat we naar bed gingen begon het erg te waaien. Als het maar niet hier gaat onweren. Het duurde heel lang voordat ik in slaap viel.

Om 4.30 uur schrok ik wakker van het onweer. Gelukkig nog ver weg. Ik heb een tijd liggen luisteren en het leek erop dat het onweer dichterbij kwam. Nu kan ik twee dingen doen. Of Giovan in zijn eentje laten liggen in de hoop dat hij niet wakker wordt. Of hem nu wakker maken, want als hij in zijn eentje wakker wordt in zijn tentje van het onweer durft hij misschien niet meer. Ik koos voor het laatste. Giovan dus wakker gemaakt en tussen ons ingepropt. Eindelijk lag hij tussen ons in…. Onweer over!!! Verkeerd gegokt. Mikayla en Giovan sliepen als roosjes en Remco en ik lagen weer wakker…

Ach ja, het zij zo. Dat Giovan om 6.30 uur wakker werd is hij terug gegaan naar zijn eigen tent en hebben Remco en ik nog even kunnen slapen. Het regende toch. Dus lekker tot 10.15 uur in de tent gelegen. Toen werd Mikayla pas wakker.

Brrrr en koud dat het was. De afgelopen dagen waren korte broeken eigenlijk nog te warm. Nu zaten we met onze winterjassen aan te ontbijten. Toch heeft dit ook wel weer wat…

Mikayla en Giovan werden alweer opgehaald om te komen spelen in de speeltuin. Het is een leuke groep kinderen bij elkaar van ongeveer 6 tot 13 jaar oud. Ze hebben de grootste lol. Daarom zijn we ook maar niet op zoek gegaan naar andere campings.

Remco wilde vandaag naar de stad Luxemburg. We reden om 13.00 uur die kant op. Ook nu is het maar weer een half uurtje rijden. Alle winkels op de horecagelegenheden na waren dicht. Dus het was ook niet zo druk. Heerlijk gewandeld. Eerst in de “Grund”. Dit is het lage gedeelte van de stad Luxemburg waar je komt met een lift. Deze lift gaat met een snelheid van 2.5 meter per seconde van boven naar beneden en terug. En is in totaal 65 meter hoog. Boven hadden we natuurlijk een heel mooi uitzicht.

We hadden ook nog een inwoner boos gemaakt. Er was een waterpomp maar gewoon langs de openbare weg aan een woonhuis. Niet in een tuin. Natuurlijk moesten we even kijken of er water uit kwam. Tijdens het pompen kwam er een boze mevrouw voor het raam. We verstonden er natuurlijk niks van, maar de boodschap was duidelijk en snel liepen we door.

We hebben veel gezien en weer heel veel trappen gelopen. De zon liet zich ondertussen ook weer zien. We vonden dat we wel een ijsje hadden verdiend. Deze gehaald in het centrum zelf. Ook hebben we gewandeld net onder een dak van een hoge brug. Terug zijn we gewoon bovenlangs gegaan.

Terug naar de auto liepen we door het park. Hier was een hele mooie oude boom. Maar ook allemaal stoelen gemaakt van 2 planken hout. Met 2 korte nachten en vermoeide benen, deze stoelen moesten we even proberen. En ze zaten lekker!!! Heerlijk zo in het zonnetje.

Om 17.00 reden we terug naar Echternach. Remco had de eerste dag een Ierse pub gezien en volgens hem kon je daar een echt Luxemburgs gerecht eten. Maar dit viel even tegen! Het was een mooie tent, maar na wat drinken gingen we toch maar naar een restaurant verderop. Hier hebben we echt heerlijk gegeten.

Om 20.45 uur weer terug op de camping. De andere kinderen kwamen Mikayla en Giovan meteen ophalen. Na nog heel even spelen gingen we met zijn allen om 21.45 naar bed. Ja ook Remco en ik waren helemaal gesloopt…