Vakantie Portugal dag 2

Vanmorgen heerlijk wakker geworden. Ze kennen hier denk ik geen dekbedden. We sliepen onder ouderwetse bruine dekens met zo’n laken. Het doet me denken aan de logeer partijtjes bij mij oma vroeger. Maar het heeft ook gewoon iets. Iets Portugals zeg maar hihi. De bedden zijn verder top en de kussens ook. De kids hadden

De kids hadden het al helemaal bedacht. Pap en mam als jullie nou de boodschappen gaan doen dan dekken wij de tafel wel. En zo reden Rem en ik naar de Lidl nog geen 10 minuten verderop. Ze hebben hier toch andere dingen als bij ons. Zo kan je zelf je garnalen en slakken scheppen. Die lagen los in de vriezer. Ook het pinnen gaat hier even anders. De kassière helemaal van slag roepen: “first green, no first green”! Ok rustig maar we moeten blijkbaar eerst op “ok” drukken voordat we de pincode in kunnen toetsen 😅

Terug in het appartement hebben Mikayla en Giovan de tafel gedekt op het balkon. En zelfs eieren gekookt. “Pap alleen de plaat blijft heet en we weten niet hoe het uitgaat”. We hebben hier een Inductiekookplaat. Dus dit meteen maar even uitgelegd. We hebben lekker buiten ontbeten. Het was gewoon al erg warm in de zon. De eieren waren helaas nog snot. Ja die moeten toch wat langer op een Inductie 🤣… Maar we zijn evengoed erg trots op ze!

Na het ontbijt zijn we naar het zwembad gegaan. Dat hadden we de kinderen beloofd. Pfff wat was het water koud. Ik bleef wel lekker liggen op mijn zonnebed half onder de parasol en hopen toch nog een beetje bruin te worden deze week. Mikayla ging voor het eerst haar zeemeerminnenstaart uitproberen. Ze is er zo onwijs blij mee! Tussendoor toch ook nog maar even een bal en van die opduikstokkies gehaald bij de minimarket. Dan hebben de kids wat te doen in het zwembad.

Terug in ons appartement even snel omkleden en inpakken. Waren onze koffers dichtgeklapt. Dus ik een beetje pissig: “Jeetje wie heeft die koffers dichtgedaan! Nu ligt al dat losse spul helemaal door de war en moet ik weer opnieuw sorteren. Waar doe ik het ook elke keer weer voor” Giovan heel droog: “Voor jezelf misschien?!” Ik verdacht Remco, want dat is onze opruimtruus. Maar even later zegt hij tegen mij: “Heb jij onze bedden zo netjes opgemaakt?” Uhhh nee wel opgemaakt, maar niet zo netjes. Zijn de schoonmaaksters dus alweer geweest. Al onze kleding waren ook netjes opgevouwen. We hebben weer nieuwe handdoeken gekregen. Ik voelde me een beetje opgelaten. Morgen alles maar iets netter achterlaten dan😅 Remco lachend: “ja dus zeg ff sorry!! Ik was het dit keer echt niet”🤣

Rond 13.00 uur vertrokken met de auto naar het strand. “Praia Falecia”. Hier zijn hele mooie rode rotsen. Boven op die kliffen heb je een mooi uitzicht over de kustlijn. Het zand is grover als bij ons. We hebben lekker gesprongen in de hoge golven. Dat was echt heel leuk! Het zeewater was minder koud als het water in het zwembad. Nog even lekker gewandeld en de rotsen bekeken. Er waren hele mooie struiken met bloemen. Dat we terug gingen naar de auto nog even lekker een ijsje gegeten.

We wilden het land ontdekken, maar we kwamen er al gauw achter dat in het gedeelte (tussen Albufeira en Faro) waar wij reden niet veel kleine binnenwegen zijn. We hebben er wel 1 gevonden. Daar zagen we geiten onder de bomen, sinaasappelbomen en een verlaten stenen hutje. Verder zijn het drukke wegen met veel afslagen naar golfbanen en vakantieresorts. Ja echt heel veel golfbanen! Uiteindelijk hebben we onze auto geparkeerd bij het strand en de haven van Quarteira. Dit is echt het gedeelte voor degene die van luxe houden en dit kunnen betalen. Hele grote hotels met zwembad met hele luxe ligbedden. Ook op het strand mooie grote luxe met wit leer beklede strandbedden. De luxe badhanddoeken lagen in keurige rolletjes klaar.

Wij liepen door naar de Pier. Hier zijn we rotsen gaan stappen om bij de vuurtoren te komen. En ja hoor de slipper van Giovan gaat kapot als we er al bijna zijn. Op 1 blote voet is het bijna niet te doen die scherpe rotsen. Maar hij ging stug door en heb het gehaald. De terugweg duurde een stuk langer en hebben we hem veel moeten helpen. Met een beetje geduld en voorzichtigheid haalden we het strand weer. Hier was een waar kunstwerk gemaakt van schelpjes. Een zeester. Echt leuk om te zien!

We zijn rustig door gewandeld naar het dichtstbijzijnde souvenirswinkeltje waar we gelukkig een paar mooie en goede slippers voor Giovan konden kopen. Nu kan hij weer normaal lopen, want de stenen waren nogal warm voor zijn blote voet.

Om 18.00 uur zijn we teruggereden naar Albufeira, waar we simpel Mc Donalds hebben gegeten. De kinderen zijn moe van al dat zwemmen en we hadden geen zin in uitgebreid tafelen. Om 19.25 uur zijn we terug bij het appartement. Kids hebben hun handdoeken gepakt en de bal en zijn toch weer naar het zwembad gerend. Blijkbaar toch weer opgeladen van wat slecht voedsel😅 Om 20.00 uur ging het zwembad dicht.

Na even lekker al dat zout weg gedoucht te hebben ploften Remco en ik op het balkon met een Breezertje. Gewoon even rust en Googlen wat we van de week nog kunnen gaan doen. De kids even chillen op hun telefoon en tablet. Om 22.00 uur lokale tijd doken we onder de wol. Onze Nederlandse klok 23.00 uur.